Kolor papryki, a jej właściwości

Papryka zawładnęła węgierską kuchnią i coraz częściej sięgamy po nią w naszych domach. To warzywo, z którego można wyczarować różne dania. Inspirując się kuchnią węgierską ugotować pyszne leczo, przyrządzić zupę krem z papryki pieczonej, zapiekać faszerowaną, przygotować z niej ajvar lub po prostu położyć jej świeży plasterek na kanapkę. Czy jednak zastanawiałeś się jaka jest różnica między rodzajami papryki poza ich kolorem? Jeśli tak, poniżej znajdziesz odpowiedź na to pytanie.

  1. Papryka czerwona

Czerwona papryka to rodzaj po który najczęściej sięgamy w naszych kuchniach. Kolor skórki świadczy o dużej zawartości beta karotenu, który jest silnym przeciwutleniaczem i poprawia koloryt skóry. Korzystnie na wygląd naszej cery wpływa również zawarta w niej witamina A, której najwięcej właśnie znajdziemy w papryce czerwonej. Z racji, iż to warzywo jest najtańsze i najsmaczniejsze jesienią, a więc w okresie obniżonej odporności i przeziębień warto po nie sięgnąć, gdyż stanowi bogate źródło witaminy C. Jedna czerwona papryka spożyta w ciągu dnia, zaspokaja nasze dzienne zapotrzebowanie na tą witaminę aż w 150%.

  1. Papryka żółta

Po paprykę żółtą powinny sięgnąć przede wszystkim osoby mające problemy ze wzrokiem. Zawiera ona dużo luteiny, która ma korzystny wpływ na nasze oczy. Żółta odmiana zawiera dużo witamin z grupy B. Korzystnie wpływa również na nasz układ nerwowy. Panie szczególnie powinny zanotować, że regularne spożywanie żółtej papryki może złagodzić objawy napięcia przedmiesiączkowego.

  1. Papryka zielona

Papryka zielona często jest przez nas pomijana, uważana za gorszą w stosunku do dwóch poprzednich odmian. Przyczyny można upatrywać w tym, iż żółta i czerwona są dość podobne do siebie w smaku, często używane są obok siebie zamiennie, dla urozmaicenia koloru przygotowywanej potrawy. Zielona papryka jest najmniej neutralna w smaku, wyczuwalna jest lekka goryczka. Szczególnie powinny zwrócić na nią uwagę kobiety planujące dziecko i będące w ciąży, gdyż jedna zielona papryka zaspokaja 25% dziennego zapotrzebowania na kwas foliowy, który jest niezbędny do prawidłowego rozwoju płodu. Do swojej diety powinny ją włączyć również osoby cierpiące na anemię, gdyż wspomaga ona procesy krwiotwórcze.

 

Sprawdź też nasz przepis na kurczaka z papryką: