Zamienniki masła. Czym je zastąpić? Sprawdzone i pyszne zamienniki

Jeżeli chcesz ograniczyć lub zupełnie wykluczyć spożywanie masła czy to ze względów zdrowotnych czy z powodu diety i liczenia kalorii, a nie wyobrażasz sobie kanapki bez posmarowania jej masłem, sprawdź czym można je zastąpić. Jakie zamienniki masła warto wypróbować?

Awokado

Awokado zawiera same zdrowe tłuszcze. O tym, że warto włączyć je do swojej diety pisaliśmy już w jednym z artykułów, polecamy do niego wrócić. Zmiksowane awokado w konsystencji przypomina masło, a w dodatku pysznie smakuje. Posmaruj nim pieczywo, najlepiej takie lekko przyrumienione na patelni czy w piekarniku, dopraw solą i pieprzem. Na kanapkę połóż rukolę, jajka i szczypiorek. Awokado będzie też świetnie smakowało w zestawieniu z pomidorami.

Hummus

Na punkcie tej pasty zwariowało już wiele ludzi na świecie, sprawdź czy jest to propozycja, która także Tobie przypadnie do gustu. Hummus to pasta z ciecierzycy z dodatkiem sezamowej pasty Tahini. Jego przygotowanie wymaga trochę czasu, ale przepis warty jest wypróbowania. Hummus możesz doprawić czosnkiem, dodać przed zmiksowaniem suszone pomidory. Możesz go użyć jako zamiennik masła i posmarować nim kanapki lub wykorzystać jako dip do warzyw. Pasta sprawdzi się również jako przekąska, którą możesz zabrać na wynos do pracy.

Pesto 

Zamiast masła możesz używać także pesto. Pesto z bazylii to klasyka włoskiej kuchni, posmaruj nim pieczywo, najlepiej jeżeli przygotujesz grzanki, połóż na wierzch mozarellę i plasterki pomidora i pyszna kanapka we włoskim stylu gotowa. W Hiszpanii często serwowanym posiłkiem jest zapiekana bagietką z pulpą ze świeżych pomidorów. One również mogą stanowić świetny zamiennik masła. Możesz też przygotować pesto z natki pietruszki z dodatkiem czosnku, parmezanu, soku z cytryny i prażonych ziaren słonecznika.

Olej kokosowy lub oliwa

Jako zamiennik masła możesz użyć także oleju kokosowego lub oliwy. Ta druga najlepiej sprawdzi się na grzankach, które przypieczone nie wchłoną szybko oleju. Grzanki z oliwą, natrzyj przekrojonym ząbkiem czosnku, podaj z pokrojonym w kosteczkę pomidorem i bazylią.