Jak się odżywiać, by zachować młodość?

Niech rękę podniesie ten kto nie chciałby zatrzymać upływu czasu widocznego na skórze. Jeżeli chcesz czuć się i wyglądać młodo, zadbaj o siebie. Nie chodzi mi o inwestycje w drogie zabiegi upiększające, kremy przeciwzmarszczkowe itp. Nie przechodź od razu na drastyczne diety odchudzające, ani nie katuj się morderczymi treningami. Postaraj się po prostu powoli wypracować zdrowe nawyki żywieniowe, a Twoja skóra będzie Ci wdzięczna.

Jedz owoce i warzywa

O pozytywnym na zdrowie wpływie warzyw i owoców na pewno słyszał każdy z nas. Dodaj do swojego jadłospisu sezonowe warzywa i owoce, dbając o ich różnorodność. Jeżeli nie lubisz jakiegoś warzywa, a jest ono cennym źródłem witamin, spróbuj je dodać do koktajlu składającego się z ulubionych składników. W ten sposób zniwelujesz smak nielubianego warzywa, a dostarczysz sobie zawartych w nim cennych witamin.

Nawodnij organizm

Jeżeli odczuwasz pragnienie w ciągu dnia, oznacza to, że pijesz za mało wody. Woda pomaga usuwać z organizmu toksyny, poprawia jędrność naszej skóry. Zbyt małe nawodnienie objawia się często bólem głowy, przyczynia się do powstawania obrzęków. Skóra staje się szara i wygląda na zmęczona, może się również tworzyć cellulit wodny.

Unikaj przetworzonej żywności

Planując posiłki z wyprzedzeniem, ograniczamy do minimum przypadki, kiedy z powodu braku innej możliwości zmuszeni jesteśmy do kupienia gotowego posiłku. Żywność na sklepowych półkach, by zachować świeżość nafaszerowana jest konserwantami, co z oczywistych względów źle odbija się na naszym zdrowiu. Postaraj się przygotowywać posiłki do pracy, czy szkoły na wynos, by mieć pewność, że zawsze posiłek jest przygotowany w oparciu o świeże produkty.

Jedz regularnie

Regularnie jedzone posiłki, pozwolą utrzymywać stały poziom energii przez cały dzień. Zapobiegnie to atakom głodu przez co podczas jednego posiłku zjadamy więcej niż faktycznie potrzebuje nasz organizm. Jedzenie w wyznaczonych porach, zniweluje uczucie głodu i zapobiegnie podjadaniu, które rozregulowuje nasz metabolizm i niekorzystnie wpływa na naszą dietę.