Jak pić więcej wody i wyrobić w sobie zdrowy nawyk?

Zewsząd atakuje nas stwierdzenie, że organizm potrzebuje nawodnienia. Straszą nas, że wypijamy za mało wody. Każą wypijać ok. 2 litry dziennie płynów. Jeśli planujesz wprowadzić nawyk regularnego picia wody, nie daj się zwariować. Jeżeli do tej pory nie żyliśmy w przyjaźni z wodą i piliśmy jej w ciągu dnia mało lub w ogóle, ograniczając się jedynie do napełniania kubka kolejną porcją kawy czy herbaty to wypicie w ciągu dnia choćby litra wody będzie trudne do wykonania. Pierwszego dnia po południu nie będziemy mogli już na nią patrzeć, a będziemy dopiero w połowie wypitej butelki. W ten sposób bardzo łatwo się zniechęcić. Oczywiście warto pić więcej wody, odpowiednie nawodnienie pozwala pozbyć się toksyn, zapobiega gromadzeniu się wody w organizmie. Dzięki nawodnieniu mamy więcej energii, czujemy się lepiej i lepiej funkcjonujemy. Jak z rozsądkiem wprowadzić nawyk regularnego picia wody w życie?

Przede wszystkim na początku trzeba sobie uświadomić, że nie każdy potrzebuję tej samej ilości płynów każdego dnia. Dzienne zapotrzebowanie zależne jest od naszej wagi, stylu życia czy chociażby pogody.

Pozbądź się pokusy

Jeśli dotąd nie lubiliście się z butelką wody, a najlepszym przyjacielem była puszka coli, która awaryjnie czeka na półeczce lodówki, łatwo będzie ulec pokusie sięgnięcia po nią. Pozbądź się wszystkich zapasów gazowanych napojów, by pokusa nie zaprzepaściła Twoich postępów.

Wypijaj całą szklankę

Postaraj się wypijać całą szklankę wody od razu. Odkładając ją na później najprawdopodobniej o niej zapomnisz.

Wyrób w sobie nawyk

Wypijaj kilka łyków wody zawsze, gdy wykonujesz nowe czynności z planu dnia np. wstajesz, zaczynasz pracę, wychodzisz na zakupy. Wypijanie wody przy rozpoczęciu kolejnego zadania pomoże Ci wyrobić w sobie nawyk sięgania po wodę.

Miej własną butelkę wody

Staraj się zawsze w zasięgu ręki mieć butelkę wody. Ważne też, żeby mieć własną butelkę, ułatwi to kontrolę wypitego płynu. Nie należy jednak wlewać w siebie wody na siłę i sztywno trzymać się narzuconych ilości. Liczenie wypitych mililitrów czy picie na dźwięk budzika, potrafi łatwo zniechęcić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *