Salat im Glas - Shaking Salad - Trend Essen - Fasten & Dit

Poznaj moc warzyw i owoc├│w: 5 pomys┼é├│w na ich kreatywne w┼é─ůczenie do posi┼éku

Specjali┼Ťci w zakresie ┼╝ywienia zalecaj─ů, by warzywa oraz owoce spo┼╝ywa─ç przynajmniej 5 razy dziennie. Je┼Ťli jednak nale┼╝ysz do grona tych os├│b, kt├│re w dzieci┼ästwie krzywi┼éy si─Ö na widok marchewki czy szpinaku, zalecenia dietetyk├│w mog─ů Ci si─Ö wyda─ç niewykonalne. Wbrew pozorom jednak, ┼Ťwiat warzyw i owoc├│w mo┼╝e by─ç ekscytuj─ůcy. I to jak!

 

Darujmy sobie dzi┼Ť wyliczanie korzy┼Ťci z regularnego spo┼╝ywania warzyw i owoc├│w. Bo ┼╝e s─ů pe┼éne witamin i sk┼éadnik├│w mineralnych, doskonale wp┼éywaj─ů na trawienie, uk┼éad odporno┼Ťciowy i dodaj─ů si┼é wszyscy doskonale wiemy. Bez zb─Ödnego przynudzania wi─Öc ÔÇô oto kilka pomys┼é├│w, jak ÔÇ×przemyci─çÔÇŁ je w codziennej diecie, by dostarczy─ç sobie nie tylko witaminek, ale i przyjemno┼Ťci. To wa┼╝ne szczeg├│lnie na wiosn─Ö.

1. Koktajle

Ostatnio panuje na nie prawdziwy sza┼é. Smaczne, zdrowe i do przygotowania w kilka chwil. A co najwa┼╝niejsze: wcale nie musz─ů by─ç tylko owocowe (cho─ç mog─ů). Wykorzystaj do ich przygotowania jarmu┼╝, rukol─Ö, szpinak czyÔÇŽ buraki. A je┼Ťli wolisz bardziej pikantne aromaty, dobrym pomys┼éem jest r├│wnie┼╝ dorzucenie odrobiny chilli czy korzenia imbiru.

Jakie┼Ť konkretne propozycje? Koktajl ze szpinakiem, jab┼ékiem, bananem, limonk─ů i odrobin─ů wody niegazowanej? A mo┼╝e r├│┼╝owo ÔÇô zielona r├│wnowaga, czyli maliny plus jarmu┼╝, jab┼éko, woda i odrobina miodu? Smakuje jeszcze bardziej ekscytuj─ůco, ni┼╝ Ci si─Ö wydaje. A co najwa┼╝niejsze, by przygotowa─ç takie cuda wcale nie musisz czeka─ç na ┼Ťwie┼╝e produkty z bazarku. Do ich przygotowania mo┼╝esz wykorzysta─ç r├│wnie┼╝ np. mro┼╝one owoce i warzywa Hortex. Dobre mro┼╝onki wrzucone do blendera sprawi─ů r├│wnie┼╝, ┼╝e koktajl b─Ödzie przyjemnie zmro┼╝ony.

2. Zupy ÔÇô kremy

To propozycja, kt├│ra do warzywnych i owocowych da┼ä przekona nawet najwi─Ökszych sceptyk├│w. Zw┼éaszcza, ┼╝e takie zupy je┼Ť─ç mo┼╝na nie tylko zim─ů, by rozgrzewa┼éy, ale r├│wnie┼╝ w ┼Ťrodku lata. Przygotuj pyszny krem z buraka z serem kozim, dyniowy z imbirem i marchewk─ů lub broku┼éowy, z bobu, z groszkuÔÇŽ W ka┼╝dej wersji mo┼╝na si─Ö zakocha─ç!

3. Kolorowe surówki i sałatki

Kusz─ů ju┼╝ od pierwszych chwil ÔÇô mieni─ůc si─Ö pi─Öknymi kolorami. ┼Üwietnie sprawdz─ů si─Ö jako dodatek do posi┼éku, ale r├│wnie┼╝ jako danie g┼é├│wne. Klasyczna grecka sa┼éatka z fet─ů i czerwon─ů cebul─ů, broku┼éowa z selerem naciowym i orzechami? A mo┼╝e co┼Ť na s┼éodko: sa┼éatka owocowa, z Twoich ulubionych owoc├│w? Wyb├│r nale┼╝y tylko i wy┼é─ůcznie do Ciebie!

4. Soki

Warzywa i owoce w p┼éynnej postaci to nie tylko po┼╝ywne koktajle. Mo┼╝esz je sobie (i swoim bliskim) serwowa─ç r├│wnie┼╝ jako napoje do posi┼ék├│w. Polecamy przede wszystkim ich samodzielne wyciskanie ze ┼Ťwie┼╝ych produkt├│w ÔÇô np. z owoc├│w cytrusowych, jab┼éek, ale i marchewki czy buraka. Inna opcja to zakup soku 100%.

5. Pasty kanapkowe

Kromka razowego pieczywa, a na niej fantazyjna, kolorowa pasta warzywna? Czemu nie! Taka z bobu, soczewicy, burak├│w czy papryki doda warto┼Ťci od┼╝ywczych Twojemu ┼Ťniadaniu, przek─ůskom na imprezie dla znajomych czy lunchowi w pracy, a jedzenie jej b─Ödzie czyst─ů przyjemno┼Ťci─ů.

Wiosna to doskonały moment na zmianę przyzwyczajeń kulinarnych. Wyjdź więc poza dotychczasowe schematy i polub się bardziej z warzywami i owocami. Twój organizm odżyje na nowo!